Vilkår & Forsikringsbetingelser

Gratis brændstof

Alt brændstof brugt til flytteopgaven er på vores regning. Der er ingen skjulte gebyrer.

Bro afgifter

Du betaler selv for eventuelle bro- og færgeforbindelser. Afgiften bliver pålagt den samlede faktura.

Vi dækker almindelig fejl og uheld i forhold til at flytte dine genstande. Vi dækker: – Værdien af din genstand ved skadestidspunktet. – Vi pålægger os muligheden for at reparere den beskadigede genstand ved at sætte den i væsentlig samme stand som før skadetidspunktet.

Såfremt at inventaret ikke er pakket ansvarligt ind, så forholder vi os retten til selv at pakke det ind. Brug derfor venligst god tid på at pakke det ind, således at du ikke oplever nogle økonomiske overraskelser.

a) Hvis en bestilt opgave afbestilles af kunden dagen før selve transportdagen, er Harald Blåtands Flyttefirma ApS berettiget til at afkræve kunden et gebyr på 2000 kr. jf. Hvis opgaven afbestilles tidligere end dagen før den, aftalte transportdag, så vil gebyret være på 1000 kr. b) Vi afregner pr. påbegyndt time.

Hvis kunden vil påberåbe sig en mangel eller skade, skal kunden, senest 72 timer efter udført arbejde, give HBF skriftlig meddelelse herom, samt anføre hvori manglen består. Såfremt kunden har opdaget eller burde have opdaget manglen, og han ikke reklamerer som anført, kan han ikke senere gøre manglen gældende.

a) Betaling skal ske senest den dato, ordrebekræftelse/fakturaen angiver som sidste rettidige betalingsdag. Såfremt en sådan ikke er angivet, skal betaling ske kontant ved levering. b) Såfremt leveringen udskydes på grund af kundens forhold (fordringshavermora), er kunden – medmindre kunden skriftligt meddeler HBF andet – alligevel forpligtet til at foretage enhver betaling til HBF., som om levering var sket til aftalt tid.

Nogen ting kan vores forsikring ikke dækkke. Nedenfor er nævnt de vigtigste områder, som vi ikke dækkker i forbindelse med en flytteskade. – Fejl med din pakning: Ex. fejlpakket flyttekasse, hvor bunden ryger ud. – Genstande der bliver skadet under flytning, hvor kunden (eller anden part) selv har hjulpet med at bære, dækkes ikke. – Montering/afmontering af genstande/møbler/skabe og lign. dækkes ikke. – Vi dækker ikke elektronik, såfremt det ikke er pakket forsvarligt ind – Her tænkes på original emballage eller bobbleplast.

Alle skader skal meldes senest 72 timer efter opgaven er afsluttet. Der skal sendes dokumentation herfor.

a) Skader på ting lavet af HBF erstattes med max. kr. 50.000. Kundens selvrisiko udgør kr. 2.000,00 ved enhver skade. b) HBF er ikke ansvarlig for skader, der skyldes omstændigheder, som HBF ikke er gjort bekendt med eller andre uforudsigelige forhold såsom force majeure.

a) Alle priser er i danske kroner og inklusive moms. b) Prisberegninger på arbejdsopgaver sker på basis af HBF’s gældende prisliste. c) Hvis du har brug for at aflyse igangsætningen af det aftalte arbejde, kan dette ske op til 72 timer før, uden at det vil koste dig noget. Aflyser du en indgået aftale senere end dette betales kompensation. Aflyser du mindre end 72 timer før den planlagte istandsættelse, betales 40% af det aftalte beløb for hele opgaven. Er der mindre end 24 timer til, betales 80%. Aflyser du pga. særlige omstændigheder, fx dødsfald eller særligt smitsomme sygdomme, skal du gøre opmærksom på dette, når du aflyser. I så fald gælder nemlig andre regler, da det vil være en vurderingssag.

Ved flytning i weekenden vil der være et tillæg på 15% og ved helligedage vil tillægget være 20%.

Alle oplysninger, der udveksles mellem kunden og HBF, skal behandles og opbevares fortroligt. Udover hvad der må følge af sagens behandling, videregives oplysninger ikke til tredjemand. Begge parter er under ingen omstændigheder berettiget til at videregive hverken helhed eller dele af materiale og/eller kommunikation mellem kunden og HBF, og det samme gælder kunden.

Udfyld formularen eller ring på tlf: 41 97 99 99